Stoppen sponsoring wielerploegen doet Rabobank goed


Dat schrijft Joost Augusteijn, merkstrateeg bij de Rabobank, in reactie op een artikel op de site van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC).
De beslissing van de bank om te stoppen met de sponsoring van het profwielrennen volgde na een vernietigend rapport van de Amerikaanse dopingwaakhond Usada. Dat legde het systematische dopinggebruik van Lance Armstrong en zijn ploeg bloot. Volgens Rabo-topman Bert Bruggink zijn de internationale wielersport en de wielerinstanties verziekt en is er geen uitzicht op verbetering.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp gezag van hoofd Sponsoring Heleen Crielaard wil Augusteijn overigens geen verder commentaar op de merkmetingen geven. Crielaard vindt het nog te vroeg om iets over de effecten van het stoppen van de sponsoring naar buiten te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid