Overslaan en naar de inhoud gaan

Soccer Mom geeft meer omzet

Electronicazaken in Nederland staan nu niet bekend om hun marketingvernuft. Oh ja, Media Markt wellicht (al zullen sommigen het gewoon een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS is het al niet veel anders. Maar dat biedt natuurlijk ook kansen. wil het daarom anders gaan aanpakken. Vooral moeders moeten meer electronica gaan kopen in hun ogen. Nu laat deze categorie zich nog imponeren door alle nieuwigheden in de winkel en door de verkopers die alleen spreken over megapixels en gigabytes. Deze categorie is door Best Buy omgedoopt in Soccer Moms . Soccer Moms zijn een begrip in de VS en staan voor de moeders die hun kroost rondrijden per auto naar voetbalwedstrijden en trainingen.

related partner content for mobile comes here

is dan ook van start gegaan bij Best Buy, zullen we maar zeggen. Wat Best Buy in werkelijkheid doet, is het benoemen van verschillende kopersgroepen in haar winkels en de winkels daarop aanpassen. En Soccer Moms worden een belangrijke doelgroep en dat moet ook zichtbaar worden in de winkels, want Soccer Mom Jill (zo heet de ijkfiguur) is de CEO van het gezin.

Zo zullen sommige filialen "Soccer Mom kenmerken" krijgen, met een aardige mijnheer die de doos draagt naar de auto of meeloopt met een paraplu als het regent. Met speciale muziek in de winkel en de spullen op een andere manier neergezet. Zo komen er ook speciaal verkopers die de taal van de Soccer Moms spreken, met zelfs eigen kassa's.

En het helpt, binnen deze doelgroep is inmiddels een omzetstijging van 30% gerealiseerd.En de winkels die ook meer met andere specifieke groepen rekening houden (50 plus bijvoorbeeld)halen een omzetstijging van bijna 10% en dat in een markt waar de verschillen normaal klein zijn en er vooral op prijs wordt gestreden.

Zou Nederland al klaar zijn voor Soccer Mom? Of blijven we liever op prijs concurreren? Ik zou het wel weten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in