SIRE campagne agressieve voetbal-ouders heeft effect


Ouders coachen hun kinderen minder vaak en jutten hen minder op, bemoeien zich minder met de teamleiding en uiten minder kritiek op scheidsrechters. Uit het onderzoek blijkt ook dat 32 procent van de supportende ouders zich meer bewust is van hun eigen gedrag langs de lijn, maar vooral van negatief gedrag van andere ouders (62 procent).
Bijna een op de drie ouders zegt zich door de campagne van tv- en radiospotjes positiever op te stellen langs de sportvelden. Een op de zes merkt dat ouders elkaar meer aanspreken op hun gedrag dan voor de campagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit een onderzoek voorafgaand aan de actie bleek dat negen op de tien ouders zich ergerde aan het gedrag van anderen langs de lijn. Dat percentage is vijf maanden later vrijwel onveranderd. Nog steeds denken vier van de tien ouders dat anderen zich nooit aan hen ergeren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid