Sander Munsterman (XS2): "Amsterdam is een prima stad om als mobiel bedrijf te groeien."
MobileMarketing.nl stelde 5 vragen aan CEO en Co-Founder Sander Munsterman.
Hoe belangrijk is het voor jullie om genomineerd te zijn voor de Fast50?
Sander Munsterman: "In 2013 hebben we al vele awards gewonnen (o.a. een Zilveren Leeuw in Cannes), maar het is voor XS2 zeer belangrijk ook de Deloitte Fast 50 notering te hebben gekregen als blijk van waardering dat we financieel gezien ook de juiste kant op gaan. Het is voor XS2 zeer waardevol tussen de 50 snelstgroeiende bedrijven van de Benelux te gaan en dit hebben we te danken aan het feit dat we met al onze medewerkers de afgelopen 5 jaar heel hard gewerkt hebben om op dit punt te komen."
Door de crisis in Nederland hoor je weinig positiefs uit de mediawereld. XStheWorld laat in omzet zien dat je ook in laag conjuctuur kan groeien. Welke tips kun je geven?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSander Munsterman: "Ik geloof er heilig in dat het cruciaal is continue te kijken welke technologische ontwikkelingen er zijn en daarin te durven investeren. Hierdoor is het ons gelukt zo hard te groeien en een leidende positie in de Nederlandse mobiele markt te bemachtigen."
Is het Nederlandse (investerings) klimaat goed voor tech start-ups?
Sander Munsterman: "Als XS2 hebben we niets te klagen, we hebben 20 mensen van buiten Holland op onze payrol welke gebruik maken van de kennismigranten regeling waardoor zij belastingvoordeel hebben en voor de rest is Amsterdam een prima stad om als mobiel bedrijf te groeien."
Mobile is ‘hot’ en in Nederland is het aantal bureau’s in een paar jaar gegroeid naar zo’n 250 bureau’s. Toch zijn er naast jullie weinig mobiele bureaus in de top50 te vinden. Wordt er nog te weinig geld verdiend?
Sander Munsterman:"De Fast 50 staat vol met bedrijven met duizelingwekkende groeipercentages (o.a. Emesa, Adyen). Daarbij vergeleken kan ik me voorstellen dat de relatief nieuwe mobiele markt inderdaad nog te veel in de kinderschoenen staat."
Hartstikke mooi zo’n vermelding in de Fast50. Is Xs2TheWorld nu klaar om in de etalage te zetten?
Sander Munsterman: "Met XS2 hebben we 1.5 jaar geleden een koers ingezet waarbij we inzetten op een aantal speerpunten waaronder Mobile Loyalty, Mobile Advertising en het verkapitaliseren van onze platformen en de Fast 50 notering zal onze plannen niet veranderen, maar allicht wel versnellen."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid