Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruim 30% van adverteerders is nog niet ‘mobile ready’

Ondanks sterke groei mobiel gebruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een mobile check door MobileMarketing.nl in opdracht van MediaBunker blijkt dat 34% van de top-50 adverteerders hun corporate site nog niet voor mobiel heeft geoptimaliseerd. Veel van hun consumentensites niet zijn ook nog niet ‘gemobiliseerd’.  

related partner content for mobile comes here

Enkele maanden geleden bleek uit onderzoek op basis van de gegevens van telecomproviders dat het mobiel datagebruik in een jaar tijd met 53% is gestegen. Dit betekent dat steeds vaker websites met mobile devices worden bezocht. De consumentensites van deze adverteerders zijn trouwens wel een stuk vaker voor mobiel geoptimaliseerd. Uit de mobile check blijkt verder dat 10% van de adverteerders haar consumentensite niet geschikt gemaakt voor smartphones (oa Gamma, L’Oreal, Hyundai). Daarnaast heeft 10% van de top-50 adverteerders slechts een deel van haar merken klaargestoomd voor de mobiel gebruiker. 

Richard Otto (Adformatie/MobileMarketing.nl):‘Steeds meer adverteerders hebben de websites voor hun merken voor mobiel geoptimaliseerd. Toch blijkt uit onze check dat hun corporate websites vaak vergeten te worden. Daarnaast is het opmerkelijk dat veel voedingsmiddelengiganten slechts enkelen van hun consumentenmerkenwebsites ‘mobile ready’ hebben gemaakt. Bijvoorbeeld Unilever heeft de sites haar van bekende merken zoals Unox en Ola nog niet responsive. Dit geldt ook voor veel merken van FrieslandCampina (Coolbest en  Friesche Vlag) en Vrumona (7Up, Royal Club, Crystal Clear).  

Edward Hölsken (MediaBunker): ‘Op zich snap ik dat er budgetkeuzes worden gemaakt. Echter moet men zich goed realiseren dat mobiel op alle vlakken en in elke doelgroep toch steeds meer het belangrijkste consumptie scherm wordt. Wanneer je dit niet op orde hebt, zal dit een negatief gevolg hebben. Bijvoorbeeld het afhaken van leads, vertragen van beslissingen of een negatieve merk-ervaring.  Recent onderzoek toont aan dat 46% bij een slechte mobiele app van aanbieder wisselt. Ik verwacht dat dit bij mobiele sites niet veel anders zal zijn.’

 

Screenshot: Unox website vergt een extra handeling om leesbaar te zijn. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in