Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamezendtijd rond Oranje bijna op

De reclameblokken rond de EK-duels van Oranje zijn bijna vol. Er nog plaats voor slechts enkele spotjes, zegt directeur Arian Buurman van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Buurman noemt de interesse van de adverteerders ‘bovennormaal'. Dat blijkt ook uit de prijzen die voor de zendtijd worden gevraagd. Die liggen iets hoger dan tijdens het WK van twee jaar geleden.

related partner content for mobile comes here

’Destijds kostte een spotje van 30 seconden tussen de 60.000 en 80.000 euro. Tijdens dit EK moet een adverteerder voor een commercial van die lengte tussen de 70.000 en 90.000 euro neertellen. Maar een EK telt dan ook minder wedstrijden dan een WK', licht Buurman de prijzen toe.

Een aantal adverteerders heeft specifieke campagnes bedacht die inhaken op het prestigieuze voetbaltoernooi. Ook zijn er relatief meer spotjes gericht op vrouwen dan tijdens reclameblokken rond de eredivisie of Champions League. ‘Dat komt omdat uit onderzoek blijkt dat bij zo'n eindtoernooi ook veel vrouwen kijken. Zo'n 47 procent van de kijkers is vrouw', aldus Buurman (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in