Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi komt met nieuw product Pepsi Kick

Pepsi komt met een nieuw product op de markt: Pepsi Kick. Dat is de eerste suikervrije cola met extra cafeïne in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pepsi Kick komt op de markt in een beer-bottle verpakking van 50cl met een zwarte sleeve.

related partner content for mobile comes here

Het in de markt zetten van Pepsi Kick past bij de strategie van Pepsi, waarbij het merk 'consumenten wil inspireren met innoverende producten en campagnes'. 'Het is tijd voor een volgende stap in het colasegment', zegt Caroline Henneman, Senior Brand Manager Beverages bij PepsiCo Nederland. 'Uit onderzoek blijkt dat de helft van de consumenten tussen drie en vijf uur ‘s middags wel wat extra energie kan gebruiken. Hoewel een energydrink hierbij uitkomst biedt, blijkt dat deze drank met een aantal negatieve kenmerken wordt geassocieerd, zoals de hoeveelheid suiker en de specifieke smaak. Pepsi Kick bevat wel het oppeppende effect van een energydrink, maar niet de suikers en heeft de vertrouwde smaak van cola.'

Momenteel zijn cola en energydrinks in Nederland goed voor 56 procent van de totaalomzet bij kleinverpakkingen, waarbij het energysegment een van de hardst groeiende segmenten is. Nederland is het eerste Europese land waar Pepsi Kick op de markt komt. Eerder werd de frisdrank in 2009 geïntroduceerd in Mexico. In het eerste jaar wist Pepsi Kick 44 procent van het marktaandeel van energydranken in te nemen.

Pepsi Kick is de eerste Nederlandse productintroductie binnen het colasegment van Pepsi in negentien jaar. De communicatie-uitingen van FHV BBDO zijn vormgegeven door de Spaanse illustrator Alex Trochut. De campagne start met PR (Het PR Bureau), gevolgd door een radio- en televisiecommercial begin juli. Eind juli wordt deze versterkt met een out-of-home campagne bestaande uit abri’s en spectaculairs. Daarnaast komt er een landelijke promotie op de winkelvloer en wordt er gesampled op diverse dance-events.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in