Overslaan en naar de inhoud gaan

Penguin Random House krijgt logo zonder pinguïn

Penguin Random House heeft een nieuw logo dat het logo vervangt dat sinds de fusie tussen Random House (Bertelsmann) and Penguin Group…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De introductie eerder deze week maakte veel los vanwege de legacy van beide bedrijven die teruggaat tot 1838. Penguin Random House een wereldwijd opererende organisatie die jaarlijks 15.000 boeken oplevert en waar 10.000 mensen in dienst zijn. Opvallend detail: er zit geen pinguïn in het logo.

related partner content for mobile comes here

Het gaat om het corporate merk, vergelijkbaar met Unilever voor Dove of Ahold voor Etos. ‘Het woordbeeld PRH onderstreept het belang van het geschreven woord voor de onderneming’, zo luidde de toelichting. Het zal in de regel worden gebruikt in combinatie met de beeldmerken en logo’s van één van de 250 divisies en merken.

&;Door het nieuwe Penguin Random House wordmark steeds samen met één van de merken van de uitgeeftitels te gebruiken communiceren we op krachtige wijze waarom wij zo bijzonder zijn: We combineren onze wereldwijde gezamenlijke expertise met onze kennis van lokale markten, waardoor we verschillende en belangrijke stemmen een platform en publiek bieden&;, aldus PRH-CEO Markus Dohle. Het nieuwe beeldmerk werd ontwikkeld door Pentagram. De gebruikte letter ‘’ werd ontwikkeld door Jeremy Mickel, volgens gezaghebbend Identity-blog een stijlvolle keuze: ‘Not only is the new wordmark not a sans serif with rounded corners cut off, it’s a delicate serif with a bookish yet quirky identity of its own, allowing it to take on a leadership role as a standalone corporate wordmark or a supporting role when paired with more visual icons. It’s a lovely choice of type, executed as simply as possible.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in