Overslaan en naar de inhoud gaan

Dideke van Lieshout: 'De Persgroep zit in een kanteljaar'

Van Lieshout is de nieuwe marketingmanager lezersmarkt (De Persgroep).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dideke van Lieshout (40) was manager b2b-marketing & communications bij de Persgroep, is nu marketingmanager lezersmarkt (ook bij De Persgroep).

related partner content for mobile comes here

Nieuwe baan, wat ga je doen? Wat houdt de functie in?

Sinds een aantal maanden ben ik aan de slag als marketingmanager lezersmarkt. Onze vier nieuwsmerken (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool) hebben hun eigen marketingteams. Ik trek grote, ‘titeloverstijgende’ marketingprojecten. Een rol waarbij ik alle onderdelen van het bedrijf die zich bezighouden met de consument, aan elkaar kan koppelen.  Dé consument, of in onze taal dé lezer, bestaat allang niet meer. De ene consument leest onze kranten dagelijks van papier, de ander wisselt papier af met digitaal lezen en weer een derde gebruikt één van onze nieuwsapps zonder ooit de krant te lezen. Dat maakt het marketeren voor onze lezersmarkt leuk en afwisselend.

Nieuwe baan bij De Persgroep. Wees eerlijk, overwoog je ook het bedrijf te verlaten of kwam dit voorbij en dacht je...?

Na jaren het b2b-marketingcommunicatieteam te hebben aangestuurd, wilde ik wel eens proeven van consumentenmarketing en daar een track record opbouwen. Natuurlijk denk je dan na of je dat binnen of buiten De Persgroep wilt doen. Dat raad ik ook altijd mijn eigen team aan. Don’t get stuck. Blijf je ontwikkelen en om je heen kijken. Als dat bij je eigen bedrijf kan, blijf dan. De Persgroep is een gepassioneerd en ambitieus bedrijf; een mediabedrijf dat zich continu ontwikkelt en zichzelf aan het heruitvinden is. En dat geeft veel kansen voor marketeers.

Spannende tijden voor uitgevers en helemaal voor marketingmanagers daar. Wat zijn speerpunten voor jou komende tijd (jaar, twee, drie jaar). Waar ligt de uitdaging?

Ik heb het gevoel dat we in een kanteljaar zitten. We zijn onszelf aan het ontwikkelen op digitaal vlak. Nu nog grotendeels achter de schermen, maar later dit jaar gaan we veel nieuwe initiatieven lanceren. Zowel op de consumenten- als adverteerdersmarkt. We moeten de komende jaren nieuwe businessmodellen uitvinden.

Je hebt via De Persgroep veel grote en zeer eigenzinnige merken onder je hoede. Is dat niet lastig schakelen of denk je vanuit de corporate?

Dat is onze kracht, sterke merken met een duidelijke identiteit. Als het goed gaat met de merken dan gaat het goed met De Persgroep. Dat is soms lastig. Maar zoals zoveel clichés is ook deze waar: zonder wrijving geen glans.

Dit interview verscheen in de rubriek P for People in .

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in