Overslaan en naar de inhoud gaan

Eindhoven sleept eindelijk nationale trofee citymarketing binnen

Leeuwarden beste van steden met minder dan 100.000 inwoners.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eindhoven heeft dit jaar de Nationale Citymarketing Trofee 2014 gewonnen in de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners. Leeuwarden had de beste citymarketing onder de steden met minder dan 100.000 inwoners. 

related partner content for mobile comes here

Eindhoven

Dat werd dinsdagmiddag 10 juni bekendgemaakt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Den Haag. Het was de vierde maal dat Eindhoven zich had geplaatst voor een finaleplaats. De vorige drie jaar moest de lichtstad echter Groningen (2013), Dordrecht (2012 en Den Haag (2011) voor zich laten gaan. 

Sterke verbinding

Volgens de jury heeft Eindhoven een sterk gestructureerde en consequent doorgevoerde marketingstrategie. ‘Hoofdlijn is: één verhaal, één toon, één merk. Daarmee toont de stad lef en trekt steeds meer nationale en internationale aandacht. Er is een sterke verbinding van overheid, bedrijfsleven en onderwijs en wetenschap. De inwoners worden er bovendien steeds meer bij betrokken,’ aldus het juryrapport. In de categorie steden met meer dan 100.000 inwoners werd Amsterdam tweede, Den Haag derde en de winnaar van vorig jaar, Dordrecht, eindigde op de vierde plaats.

Leeuwarden

Leeuwarden kreeg de Nationale Citymarketing Trofee 2014 voor steden met minder dan 100.000 inwoners. De jury was met name onder de indruk van de hoeveelheid en kwaliteit van spraakmakende evenementen die Leeuwarden het afgelopen jaar heeft laten zien. Zo werd de Kleine Kerkstraat in Leeuwarden uitgeroepen tot leukste winkelstraat van Nederland, werd Serious Request in de Friese provinciehoofdstad georganiseerd en mag de gemeente zich in 2018 Culturele Hoofdstad van Europa noemen. ‘Leeuwarden heeft een bewogen jaar vol met succesvolle activiteiten en evenementen achter de rug en heeft zich hiermee goed op de kaart gezet. Bovendien heeft de winnaar in de afgelopen jaren een basis gelegd voor bredere citymarketing in de toekomst, oordeelde de jury. Gouda werd tweede in deze categorie, Zandvoort eindigde op de derde plaats.

Vijfde keer

De Nationale Citymarketing Trofee werd voor de vijfde keer uitgereikt. De jury werd gevormd door Cees van Bemmel, directievoorzitter van Wijnen Holding NV, Erik Braun, universitair docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, Angelique Lombarts, Lector City Marketing & Leisure Management aan de Hogeschool InHolland, Thom Ummels, onafhankelijk expert citymarketing en Eric de Kluis hoofdredacteur van Binnenlands Bestuur.

Auteur: Eric de Kluis,  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in