Over 5 jaar bestaan nog maar 3 kranten


Deze week weer een aantal leuke berichten over (online) nieuws gelezen. In Amerika leest 45% van de internetters online nieuws. Yahoo is koploper met een maandelijks bereik van 33% van de internetters. In Nederland is nu.nl koploper met een bereik van 24%.
Van de consumenten wil 30% wel een gepersonaliseerde krant en lezen we dat Google News inmiddels de uitgevers heeft omgekocht. Ondertussen bouwt Google vrolijk verder aan de grootste news arregator ter wereld met al 10.000 geïndexeerde nieuwsbronnen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOf de kranten op tijd kunnen inspelen op al deze veranderingen vraag ik me af.
Zelf denk ik dat er over een jaar of 5 nog maar 3 renderende betaalde offline kranten bestaan; een algemene landelijke krant, een financiële- en een regionale krant. De overige zijn overgenomen of ter ziele gegaan door initiatieven van o.a. Marcel Boekhoorn, die domweg teveel potentie hebben en aansluiten bij de wensen van de jongere generaties.
Maar hoe gaat marketeers om met (online) nieuws? Theo, wellicht is het aardig om hier een poll voor te plaatsen?
Ik lees het liefst:
- alleen de krant
- primair de krant aangevuld met online nieuws
- primair online nieuws en af en toe de krant
- alleen online nieuws
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid