Overslaan en naar de inhoud gaan

Orang oetan-vingers in de KitKat

Greenpeace valt Nestlé aan met een bloederige campagne tegen het gebruik van palmolie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Greenpeace valt aan met een bloederige campagne tegen het gebruik van palmolie.

related partner content for mobile comes here

gebruikt Nestlé palmolie van het Indonesische bedrijf Sinar Mas. Palmolie is een goedkoop ingredient van chocoladerepen als KitKat, geproduceerd door Nestlé.

Greenpeace voert al jaren campagne tegen dit palmoliebedrijf, dat volgens de milieu-organisatie stelselmatig oerbossen kapt voor de aanleg van palmolieplantages. En de boskap voor palmolieplantages is de doodsteek voor de ernstig bedreigde orang-oetan, aldus Greenpeace. Het onderzoeksrapport van Greenpeace met bewijs dat Sinar Mas oerbos kapt voor de plantages, verschijnt vandaag.

Greenpeace is niet tegen de productie en het gebruik van palmolie, maar wil een stop op de kap van oerbossen voor de aanleg van plantages.

Unilever heeft vorig jaar het contract met Sinar Mas opgezegd, maar Nestlé dus nog niet. Greenpeace houdt Nestlé nu mede-verantwoordelijk voor de schade aan de natuurlijke leefomgeving van de mensapen.
Dat doet de milieu-organisatie door deze shock-commercial, in typische KitKat-stijl:

De KitKat-repen blijken veranderd in orang-oetan vingers, en de inhoud bestaat niet uit luchtige vulling, maar uit bloed. ‘Give the orang-oetan a break!’

Greenpeace zet wereldwijd honderdduizenden cyberactivisten in om Nestlé onder druk te zetten. Ze zullen Nestlé oproepen alle directe en indirecte contracten met Sinar Mas op te zeggen. Ook vragen ze het voedingsconcern zich in te zetten voor een volledige stop op ontbossing voor palmolie.

Social advertisingblog . Zij zien over het algemeen shock-advertising in sociale campagnes niet zitten, maar in dit geval komt de boodschap zeker aan. Want als je na het zien van deze commercial nog trekt hebt in een KitKat, heb je wel een heel erg sterke maag.

[update: op Youtube is de video verwijderd, maar op Vimeo nog te vinden]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in