Nike moet filmpjes van epische campagne Nothing Beats a Londoner offline halen


Het was een veelbesproken en veelgeprezen hoogstandje: de campagne Nothing Beats a Londoner van Nike, gemaakt door Wieden+Kennedy.
De film,waarin 258 Londenaren zijn te zien, met bekende namen als de atlete Mo Farah, voetballer Harry Kane en rapper Skepta, is echter van YouTube gehaald door Nike.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDat is gebeurd na een juridisch conflict over het gebruik van LDNR, meldt de Britse site Campaign.
Verschillende partijen zouden Nike hebben gedaagd, waaronder het activewear-merk LDNR, dat zegt het merk in 2015 te hebben gedeponeerd.
Een woordvoerder van Nike wilde tegen Campaign niet op de kwestie ingaan, omdat het niet reageert op zaken die onder de rechter zijn.
De campagne leidde eerder al tot ophef in de Oekraïne, waar 'Kiev' not amused was door het gebruik van de letters LDNR. Daarmee worden Lugansk en Donetsk Republieken aangeduid, het betwiste oostdeel van het land waar ook de MH17 werd neergeschoten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid