Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike moet filmpjes van epische campagne Nothing Beats a Londoner offline halen

Een rechtenkwestie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het was een veelbesproken en veelgeprezen hoogstandje: de campagne Nothing Beats a Londoner van Nike, gemaakt door Wieden+Kennedy. 

related partner content for mobile comes here

De film,waarin 258 Londenaren zijn te zien, met bekende namen als de atlete Mo Farah, voetballer Harry Kane en rapper Skepta, is echter van YouTube gehaald door Nike.

Dat is gebeurd na een juridisch conflict over het gebruik van LDNR, meldt de Britse site Campaign.

Verschillende partijen zouden Nike hebben gedaagd, waaronder het activewear-merk LDNR, dat zegt het merk in 2015 te hebben gedeponeerd. 

Een woordvoerder van Nike wilde tegen Campaign niet op de kwestie ingaan, omdat het niet reageert op zaken die onder de rechter zijn.

De campagne leidde eerder al tot ophef in de Oekraïne, waar 'Kiev' not amused was door het gebruik van de letters LDNR. Daarmee worden Lugansk en Donetsk Republieken aangeduid, het betwiste oostdeel van het land waar ook de MH17 werd neergeschoten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in