Marketeers zien digitale disruptie aanstormen, maar hebben er helemaal geen tijd voor
Terwijl een overgrote meerderheid (87%) van de cmo’s digitale disruptie keihard ziet aankomen, verwacht slechts 30% deze daadwerkelijk te kunnen handelen. Het is een van de opvallende, of beter gezegd, verontrustende gegevens uit Digital Marketing Innovation Onderzoek, dat IAB Nederland en Deloitte woensdag (14 maart) presenteren.
Als er zo’n kloof gaapt tussen enerzijds de noodzaak van digitale disruptie en anderzijds de gereedheid om die te organiseren, dan is de conclusie snel getrokken dat er nog heel wat bloed gaat vloeien. Is het werkelijk zo ernstig? Wel volgens Igor Beuker, trendwachter en marketingexpert, die bij de presentatie van het onderzoeksrapport een keynote verzorgt.
Vierde industriële revolutie
Het probleem is dat bedrijven moeten aanpassen en groeien in een uiterst complexe wereld. Beuker, die in 1997 nog was betrokken bij de oprichting van IAB Nederland, merkt op dat: ‘Ik loop alweer een jaar of 25 mee in marketing. Als ik al die jaren de revue laat passeren, dan durf ik wel te zeggen dat de druk op marketing en innovatie nog nooit zo hoog is geweest.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid