Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: positieve week voor merken

Wat gebeurde er vorige week op social media?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is makkelijk om iedere week negatief over merken te schrijven, maar ik ga deze week alleen maar positieve dingen uitlichten. Omdat we ook daar veel van kunnen leren met zijn allen.

related partner content for mobile comes here

HEMA

Net als start ik met de HEMA. Zij hadden een prachtige inhaker op het nieuwsartikel dat . De inhaker is leuk, snel gepubliceerd, relevant (het prijst een product van HEMA aan), voorzien van een logo en toch niet te salesdriven. Kortom, een mooie zet! En dat leverde een mooi aantal retweets op:

Rutte

Vrijwel geen enkele politicus wordt positief besproken online, zo ook onze Minister-President. Hij ging vorige week met de billen bloot bij het Correspondents Dinner. Het diner werd 25.000 keer besproken op social media vorige week en… we vonden het leuk! Het leverde voor het eerst in tijden ook een positief sentiment op voor premier Rutte:

Zeeman

Nooit werd er op één dag vaker over trouwjurken gesproken op social als vorige week dinsdag (de laatste keer die in de buurt kwam was 29-4-2011 toen Kate en William trouwden). Waar Zeeman , haalde de textielketen nu weer een mooie stunt uit: ze maakten bekend trouwjurken te verkopen! Resultaat: direct uitverkocht en een dag lang trending topic.

NS

Tot slot de NS. Afgelopen Kerst kwam er een verhaal online van een meisje die dreigde kerst te moeten doorbrengen op een tochtig perron, maar . Het meisje deelde dit op Facebook en het ging viral. Hetzelfde gebeurde deze week met een carnavaleske treinreiziger. Ook . Zo zie je maar: met één klant helpen bereik je een groot publiek. En daar hoef je zelf niet over te roepen, dat wordt gewoon voor je gedaan!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in