Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mobiele bureaus positioneren zich belabberd'

Eind vorig jaar kwam ik met het opmerkelijke nieuws dat 58 procent van de mobiele bureaus in Nederland zelf geen voor de mobiel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meeste van ontwikkelen apps en mobile sites voor merken om bepaalde marketing doelstellingen te behalen, maar wat doen mobiele bureaus aan hun eigen marketing?
Veel mobiele bureaus konden de laatste jaren meestal makkelijk aan tafel komen bij de meeste merken. In veel gevallen werden zij zelf benaderd en bij veel bedrijven was je het eerste mobiele bureau dat aan tafel zat met de marketing manager of directeur.

related partner content for mobile comes here

Ondanks dat de mobiele industrie komende jaren een groei markt zal blijven is mobiele industrie door de 'mobiele goud koorts' enorm uitgedijd. Door het enorme aantal mobiele bureaus is elk merk wel zo'n beetje aangetikt door een of meerdere mobiele bureaus. De concurrentie lijkt soms zelfs harder te groeien dan de markt zelf. Uiteraard is het leveren van kwaliteits producten en een goede services essentieel en helpt een goed klantenportfolio ook goed, maar is het voldoende om je bureau in de picture te spelen bij de marketing manager?

Ondanks dat er zo'n 250 mobiele bureaus in Nederland zijn is het opvallend dat marketing managers die ik spreek met moeite twee mobiele bureaus kunnen noemen. De verschillen hierin zijn vaak enkel gelieerd aan prijs of de klanten waar zij voor hebben gewerkt. Opmerkelijk is dat niet het 'specialisme' als differentiatie wordt genoemd. Kortom: veel bureaus profileren zich niet actief en positioneren zich belabberd.

De bureau's die vaak door marketing managers worden genoemd (zoals Icemobile, Service2Media, Sharewire) hebben meestal veel en tijd en energie gestoken om hun bedrijf tijdens oa events te profileren middels sessies, presentaties en stands. Daarnaast hebben zij voor hun PR en marketingcommunicatie een manager of een extern bureau. Uiteraard is dit niet voor elk mobiel weggelegd, maar het is wel goed om eens na te denken hoe je je bureau differentieert van het enorme aantal concurrenten, hoe je gezien en vooral gevonden wil worden en wat je specialisme is (bijv. Design, Augmented Reality, Second Screen, QR of mCommerce).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in