Misleidende tv-reclame UPC en Tiscali


De commissie stelt dat uit de gewraakte tv-commercials weliswaar duidelijk blijkt dat de actieprijs 24,95 euro is maar dat niet duidelijk is hoe lang deze geldt, aldus Het Financieele Dagblad. Evenmin wordt duidelijk dat de resterende maanden 29,95 moet worden betaald voor het abonnement.
De commissie beveelt UPC en Tiscali aan niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Tele2 had de twee bedrijven gesommeerd om duidelijk de prijs van het abonnement te noemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMarketingmanager Peter Heuman van Tele2: 'De consument wint met deze uitspraak. Combinatiepakketten van digitale telefonie en internet zijn relatief nieuw, waardoor de consument nog geen duidelijk prijsbeeld heeft.'
UPC en Tiscali kunnen tot 29 november in beroep gaan tegen het besluit van de Reclame Code Commissie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid