Overslaan en naar de inhoud gaan

Misleidende tv-reclame UPC en Tiscali

Kabelbedrijf UPC en internetaanbieder Tiscali hebben misleidende tv-reclame uitgezonden voor digitale telefonie en snel internet, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commissie stelt dat uit de gewraakte tv-commercials weliswaar duidelijk blijkt dat de actieprijs 24,95 euro is maar dat niet duidelijk is hoe lang deze geldt, aldus Het Financieele Dagblad. Evenmin wordt duidelijk dat de resterende maanden 29,95 moet worden betaald voor het abonnement.

related partner content for mobile comes here

De commissie beveelt UPC en Tiscali aan niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Tele2 had de twee bedrijven gesommeerd om duidelijk de prijs van het abonnement te noemen.

Marketingmanager Peter Heuman van Tele2: 'De consument wint met deze uitspraak. Combinatiepakketten van digitale telefonie en internet zijn relatief nieuw, waardoor de consument nog geen duidelijk prijsbeeld heeft.'

UPC en Tiscali kunnen tot 29 november in beroep gaan tegen het besluit van de Reclame Code Commissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in