Overslaan en naar de inhoud gaan

First Business Class

Toen business class voor de rijke passagiers te gewoontjes werd, kreeg je de first class. En nu gooien luchtvaartmaatschappijen hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen business class voor de rijke passagiers te gewoontjes werd, kreeg je de first class. En nu gooien luchtvaartmaatschappijen hun marketing weer geheel om. En dat betekent 'eventjes' vliegtuigen laten ombouwen. Zoals bijvoorbeeld .

related partner content for mobile comes here

British Airways investeert maar liefst 100 miljoen pond, 150 miljoen euro, om vanaf media 2006 alle toestellen op de lange afstandsvluchten van een veel betere business class ('Club World') te voorzien. Hiermee moet de klasse volgens CEO Willie Walsh tot de top van de markt blijven behoren.

BA kwam al met het Club World bed, het eerste volledig platte business class bed en breidt nu uit met nieuwe tierelantijnen waarvan BA gezien de concurrentie nog geen details vrijgeeft. Wel zegt ze het 'in-flight entertainment systeem' grondig te gaan aanpassen, maar dat gebeurt in alle vier de klassen.

Een die veelvuldig vliegt vertelt me in een reactie: "Ik begrijp die luchtvaartmaatschappijen niet. Eerst upgraden ze de Business Class zodanig dat niemand meer begrijpt waarom je nog twee keer zoveel aan een First Class-stoel zou uitgeven.

Vervolgens bestellen ze nieuwe toestellen die om die reden geen First Class-compartiment meer hebben, omdat dat toch niet meer uit kan.

Vervolgens worden ze door low budget carriers gedwongen hun Economy-prijzen zodanig te verlagen dat daar vrijwel geen marge meer op zit.

En wat doen ze? In reactie daarop investeren ze nog meer in hun Business Class, zodat die 1) de ouderwetse (en inmiddels verdwenen) First ruim passeert en 2) het verschil in zowel luxe als prijs met Economy nog groter wordt.

En vervolgens constateren ze dat er behoefte is aan een tussenklasse, waarop ze weer nieuwe compartimenten in hun nieuwe vliegtuigen bouwen (KLM: Economy Select, Singapore Airline: Economy Executive, SAS: Intermediate Class).

Ingewikkelde manier om de prijzen van je premium producten te verlagen..."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in