Door marketing leren om te overleven
Om te overleven in de hyperconcurrentie van vandaag moeten bedrijven zichzelf omturnen tot lerende organisaties. En het is aan marketing om daarin het voortouw te nemen. Want – als het goed is – worden juist dáár signalen uit en veranderingen in de omgeving het eerst opgepikt en omgezet in actie. Zo kan marketing zich ontwikkelen tot de plaats waar de strategische lijnen worden uitgezet.
Voor de goede orde: het leren dient zich uit te strekken over drie terreinen: de markt (wat leeft er onder klanten en prospects?), de onderneming (wat bepaalt de agenda van de diverse afdelingen van het bedrijf), en daar tussenin de marketingorganisatie zelf (wat kunnen de creatieven leren van de analytici en omgekeerd?). Samenwerking en uitwisseling zijn absolute voorwaarden om verder te komen op deze terreinen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok in hoe en wat er wordt geleerd zijn drie niveaus te onderscheiden: aan de basis staan regels en fundamentele oplossingen voor problemen, een niveau hoger worden bekende patronen onderzocht op hun waarde, en helemaal bovenaan gaat het om het creëren van een nieuw bewustzijnsniveau: het ontdekken van mogelijkheden die het bedrijf en zijn werkwijze in een geheel nieuw licht kunnen plaatsen.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid