Overslaan en naar de inhoud gaan

Minister tegen verbod op seksreclame tv

Minister Ronald Plasterk (Media) voelt er niets voor om nachtelijke reclamespotjes voor seksdating op de commerciële zenders te verbieden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Plasterk is de Reclamecodecommissie de aangewezen instantie voor mensen met klachten over de spotjes, zo meldt de Volkskrant. Hij gaf daarmee antwoord op de uitspraken van Christenunie-Kamerlid Arie Slob. Die diende een motie in omdat hij datingprogramma’s ‘smakeloos’ vindt en niet vindt passen in het streven van het kabinet om de seksualisering van de samenleving tegen te gaan.

related partner content for mobile comes here

Ook SBS Broadcasting reageerde op de CU-motie. Het mediabedrijf vindt dat de ChristenUnie zijn pijlen maar moet richten op andere media dan televisiestations die seksdates aanbieden. ‘We snappen best dat de partij mee wil liften op de aandacht die er nu voor het onderwerp telewinkelen is', stelt een woordvoerder. ‘Maar het grootste deel van de seksadvertenties en de seksdating staat in kranten en op internet. Als de ChristenUnie al een daad wil stellen, kan de partij zich beter op die media concentreren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in