Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder rendement AH

Hoewel Albert Heijn in het eerste kwartaal van 2009 de omzet zag stijgen, bleef het bedrijfsresultaat gelijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet steeg met 12,7 procent, het bedrijfsresultaat bleef 189 miljoen euro in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die moederconcern Ahold vanmorgen publiceerde.

related partner content for mobile comes here

In het eerste kwartaal van 2008 bedroeg het bedrijfsresultaat nog 7 procent van de netto-omzet. Dit percentage is een jaar later gedaald tot 6,3 procent. De omzet van Albert Heijn kwam in het eerste kwartaal uit op 2,8 miljard euro.

Moederconcern Ahold heeft in de eerste maanden van dit jaar een nettowinst geboekt van 196 miljoen euro. Dat is lager dan werd verwacht. Volgens Ahold komt dat door de gestegen belastingdruk en reserveringen.

Bron: ANP/Elsevier Retail.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in