Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlanders passen uitgaven aan door crisis’

Het ministerie van Sociale Zaken gaf maandag de campagne Blijf Positief een nieuwe impuls met de publicatie van een door Maurice de Hond…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De helft van de Nederlanders past zijn uitgavenpatroon onder invloed van de economische en financiële crisis aan, hoewel de koopkracht hetzelfde is gebleven. Een derde is voorzichtiger geworden bij het doen van grote uitgaven, een kwart let ook op de centen bij het doen van de dagelijkse boodschappen. Dat moet de initiatiefnemers van de campagne deugd doen, want doel van de is om mensen meer grip te laten krijgen op de eigen financiën.

related partner content for mobile comes here

Bijna 40 procent van de Nederlanders heeft op dit moment een lening lopen of staat rood op de betaalrekening. Dat percentage is gelijk aan een jaar eerder. Maar de helft van de mensen die in het krijt staat, zegt daar nu anders mee om te gaan. Bijna een kwart geeft minder geld uit, 15 procent is voorzichtiger met het aangaan van nieuwe schulden en probeert leningen af te lossen.

“Het is duidelijk dat men daar nu al op vooruitloopt door minder uit te geven,” zei staatssecretaris Jette Klijnsma in een reactie op de onderzoeksresultaten. Zij vindt het belangrijk dat mensen grip krijgen en houden op hun financiële situatie, zeker in de crisis. “De campagne Blijf Positief biedt concrete handvatten hoe mensen dan kunnen doen,” aldus Klijnsma. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in