Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft bezorgd over overnames Google

Microsoft is bezorgd over de positie die rivaal Google dreigt te krijgen met het plaatsen van advertenties op internet na de voorgenomen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een verklaring die de juridisch directeur van het Amerikaanse softwareconcern, Brad Smith, heeft uitgegeven. Microsoft wil dat mededingingsautoriteiten de overname goed onder de loep nemen. Daarbij moet ook worden gekeken naar de privacy van de internetgebruikers omdat beide bedrijven volgens Microsoft hun grip op het surfgedrag van internetters verstevigen.

related partner content for mobile comes here

Google maakte eind vorige week bekend het advertentiebedrijf te kopen voor 3,1 miljard dollar (2,3 miljard euro).

Het internetbedrijf toonde zich daarmee slagvaardiger dan Microsoft en Yahoo, die ook belangstelling zouden hebben getoond. Google-topman Eric Schmidt zegt in een verklaring de kritiek van Microsoft niet te begrijpen. ‘Ze zijn niet bezorgd over de overname, eerder zijn ze ongelukkig dat ze deze strijd verloren hebben. (ANP/Adweek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in