Overslaan en naar de inhoud gaan

Metro lijdt verlies van 21,7 mln in 2009

Metro International heeft in 2009 het grootste verlies sinds jaren geleden: 21,7 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2008 maakte de uitgever van gratis dagbladen in 18 landen nog een winst van 4 miljoen euro. De omzet van het concern daalde met een kwart tot 220 miljoen euro in 2009.

related partner content for mobile comes here

Wel is bestuursvoorzitter Per Mikael Jensen optimistisch. Met 5,9 miljoen euro winst in het vierde kwartaal werd het beste kwartaal uit de geschiedenis van het Zweedse bedrijf gedraaid. Dit was met name te danken aan forse kostenreductie. Metro deed kranten in Portugal, Italië en de Verenigde Staten van de hand. De Spaanse activiteiten werden gestaakt.

Op de Nederlandse markt had Metro te kampen met een omzetdaling van 18 pct. Dat kwam met name door de belabberde situatie op de advertentiemarkt. Toch waren de Nederlandse activiteiten winstgevend, zegt Jensen.

Jensen verwacht dat zijn bedrijf in 2010 geen verliezen meer zal lijden.

Bron: MediaNed.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in