MediaScience stapt in programmatic snelwegreclame


Digitaal marketingbureau MediaScience start met een outdoor campagne via programmatic buying. Mediascience spreekt van een primeur: 'Hiermee zijn we het eerste bureau dat snelwegreclame programmatic inkoopt.' Samenwerkende partijen binnen deze campagne zijn radiobedrijf Sky Radio, exploitant in buitenreclame OOHA Media en technologiebedrijven My Adbooker en Platform 161.
Het outdoor scherm waarop digitaal wordt ingekocht is gelegen aan de A2 bij Vianen. Mediascience zegt: 'Wanneer er file staat, wordt een andere uiting getoond dan wanneer er geen file staat. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime data van Rijkswaterstaat. De snelheid van de voertuigen langs het scherm bepaalt welke uiting wordt getoond. Wereldwijd is dit het eerste snelweg scherm dat via big data in kan spelen op de omgeving waar het staat.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoRené Zeedijk, managing partner bij MediaScience: 'Het belang van programmatic buying in online marketing neemt snel toe. De inzet van programmatic in outdoor campagnes zat er dan ook zeker aan te komen. We kijken uit naar de resultaten van de campagne, die we zeker gaan delen met onze relaties en de markt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid