Overslaan en naar de inhoud gaan

LinkedIn advertising in messages?

Social media zijn leuk. Social media zijn niet alleen leuk maar ook zakelijk erg leuk. Als marketeer bij een bekende marcom detacheerder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Social media zijn leuk. Social media zijn niet alleen leuk maar ook zakelijk erg leuk. Als marketeer bij een bekende marcom detacheerder zijn kanalen als Twitter en LinkedIn kanalen waar wij heel veel uithalen en mee doen. Ook privé heb ik al heel veel aan LinkedIn gehad. Kun je een bedrijf niet bereiken? Nou dan stuur je toch even rechtstreeks een werknemer van het betreffende bedrijf een mail? Of heb je iemand gesproken en ben je benieuwd naar zijn of haar zakelijke achtergrond, precies ook dan is LinkedIn privé een prima uitkomst.

related partner content for mobile comes here

Zoals velen van ons, ontvang ook ik via LinkedIn wel eens privé berichten waarmee ik word geattendeerd op functies die aansluiten bij mijn LinkedIn profiel. Tot op heden waren deze privé berichten altijd persoonlijk en voorzien van tenminste één persoonlijke noot zoals het hoort bij social media. Hierdoor voelde ik mij als lezer gevleid en vond ik het dus ook niet erg dat bedrijven mij benaderde. Maar tot mijn grote verbazing ontving ik vandaag op eens .

Ik wist niet van het bestaan van deze manier van adverteren! Een automatische mail, althans zo oogt deze, die hoogstwaarschijnlijk in een database gematcht is met bepaalde gegevens die in mijn LinkedIn profiel staan, met als persoonlijke afzender KPN (zie afbeelding). Vanuit zakelijk en recruitment oogpunt hele mooie tooling om veel mensen snel en efficiënt te bereiken. Echter vanuit de persoon Tim word ik hier niet blij van.

Social media zijn geven, delen en nemen, daar moet straks niet spammen bij komen. Stiekem hoop ik dat deze tooling al heel lang bestaat, dat ik er gewoon nog niet bekend mee was, dat ik nu voor het eerst word benaderd en dat ik er dus in de toekomst niet zoveel last van zal hebben. Is dit niet zo? Dan ben ik wel bang dat als LinkedIn niet oppast met de manier hoe zij advertentie inkomsten proberen te genereren, LinkedIn zichzelf nog wel eens lelijk in de vingers kan gaan snijden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in