Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte stijging tv-bestedingen in eerste kwartaal

De bestedingen voor tv-reclame (spots binnen de reclameblokken) zijn in het eerste kwartaal van dit jaar licht gestegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De netto omzet komt uit op 156 miljoen euro. In 2009 waren de bestedingen 154 miljoen euro. De stijging ligt in lijn van de verwachtingen, zo meldt het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame Spot.

related partner content for mobile comes here

De ontwikkeling van de adverteerdersuitgaven volgen in het eerste kwartaal van 2010 nog het patroon van 2009. Er is een flinke stijging te zien van reclamebestedingen voor dagelijkse consumptiegoederen, vooral voor producten voor lichaamsverzorging. Ook de detailhandel laat een verdere groei zien. De bestedingen van de financiële sector daarentegen dalen nog ten opzichte van het eerste kwartaal van het vorige jaar. Dit hangt ook samen met het wegvallen van de DSB Bank. Tevens wordt er budget ‘opgespaard’ voor het tweede kwartaal door het WK Voetbal.

Het WK Voetbal in juni in Zuid-Afrika is voor veel adverteerders een aantrekkelijk evenement om bij aan te sluiten met opvallende marketingactiviteiten. De eerste inhakers op televisie zijn op dit moment al zichtbaar. De verwachtingen voor het tweede kwartaal zijn dan ook positief. De markt signaleert een verdere opwaartse trend.

Spot-directeur Paul van Niekerk: ‘Het herstel van de reclamebestedingen op tv is nu duidelijk zichtbaar. Het vertrouwen in het medium is er. De gevolgen van de economische crisis spelen nog duidelijk een rol, maar de omkering is ingezet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in