Lichte stijging tv-bestedingen in eerste kwartaal
De netto omzet komt uit op 156 miljoen euro. In 2009 waren de bestedingen 154 miljoen euro. De stijging ligt in lijn van de verwachtingen, zo meldt het Nederlandse kenniscentrum voor televisiereclame Spot.
De ontwikkeling van de adverteerdersuitgaven volgen in het eerste kwartaal van 2010 nog het patroon van 2009. Er is een flinke stijging te zien van reclamebestedingen voor dagelijkse consumptiegoederen, vooral voor producten voor lichaamsverzorging. Ook de detailhandel laat een verdere groei zien. De bestedingen van de financiële sector daarentegen dalen nog ten opzichte van het eerste kwartaal van het vorige jaar. Dit hangt ook samen met het wegvallen van de DSB Bank. Tevens wordt er budget ‘opgespaard’ voor het tweede kwartaal door het WK Voetbal.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet WK Voetbal in juni in Zuid-Afrika is voor veel adverteerders een aantrekkelijk evenement om bij aan te sluiten met opvallende marketingactiviteiten. De eerste inhakers op televisie zijn op dit moment al zichtbaar. De verwachtingen voor het tweede kwartaal zijn dan ook positief. De markt signaleert een verdere opwaartse trend.
Spot-directeur Paul van Niekerk: ‘Het herstel van de reclamebestedingen op tv is nu duidelijk zichtbaar. Het vertrouwen in het medium is er. De gevolgen van de economische crisis spelen nog duidelijk een rol, maar de omkering is ingezet.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid