Overslaan en naar de inhoud gaan

Leve de file!

Door: Dolph Heyning, Managing Partner The NameWorks
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Minister Peijs wil graag dat wij meer per trein reizen. Beter voor het milieu, minder files en goed voor de staatskas.

related partner content for mobile comes here

De NS probeert er dan ook werkelijk alles aan te doen om het de reiziger makkelijk te maken.
Nou ja, alles...

Enkele weken geleden moest ik naar Düsseldorf. De trein leek me een handige oplossing, want tussen Amsterdam en mijn eindbestemming zitten behoorlijk wat filepunten. Via de NS website mijn kaartje geboekt en betaald. Was blij verrast dat dit al mogelijk was. Wilde toen mijn kaartje uitprinten. En dat had ik niet moeten willen. Volgens de NS kan ik dat ook helemaal niet willen, omdat het technisch onmogelijk is.

Dat laatste punt, afkomstig van hun afdeling klantenservice, klopt helemaal niet. Vanuit je stoel kan je een kaartje boeken, betalen + printen voor de Gatwick Express in Londen bij voorbeeld. Bij elke luchtvaartmaatschappij kan worden ingecheckt en komt je boarding pass uit je eigen printer rollen.
Alleen bij de NS kan dat niet. "Nee meneer, dat is echt onmogelijk".

Omdat ik 10 dagen voor vertrek mijn reservering had gemaakt en betaald, kon de NS mijn kaartje per post bezorgen. Om een lang verhaal kort te maken: nu was de trein niet te laat maar de post.

Gebeld met klantenservice. "Heel vervelend, maar er gaat wel eens iets mis". "Maar we doen er alles aan om uw reisbescheiden op tijd bij u te krijgen".

Dat is dus niet gelukt. Met uitdraaien van mijn reservering en betalingsbewijs ben ik de trein ingestapt. Dat had ik achteraf dus beter niet kunnen doen. Een vernederende confrontatie met een conducteur met een ochtendhumeur en een fikse boete waren het resultaat. Want hoe ik het in mijn hoofd haalde om te denken dat bevestigingen van plaatsen en betalingen ook maar iets te maken hadden met het ontbrekende kaartje.

Klantonvriendelijk systeem en een klantonvriendelijke afhandeling.

De week daarna moest ik weer naar Düsseldorf. Ben toen maar naar Amsterdam CS gegaan om een kaartje te kopen. Dat heeft mij bij elkaar 1 uur en 37 minuten gekost. Het kopen van het kaartje dus.
Gelukkig had ik dit ingecalculeerd en ben niet op de dag van vertrek deze expeditie gaan ondernemen.

Met kaartje op zak heb ik voor de tweede keer dit traject afgelegd. Slechts 55 minuten vertraging heen en 1 uur en 5 minuten terug.

Volgende week ga ik weer. Maar nu lekker met mijn eigen auto. Duurder, langzamer, slechter voor het milieu? Alleen dat laatste misschien, maar wel een stuk beter voor mijn humeur.

Ik wil best de auto uit mevrouw Peijs, maar niet met zo'n onredelijk alternatief. Leve de file!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in