Overslaan en naar de inhoud gaan

L’Oréal wil de algemene opvattingen rondom vrouwen in wetenschap veranderen

Met de campagne #Changetenumbers wil het beautymerk vrouwen in de wetenschap stimuleren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne # is opgezet naar aanleiding van een internationaal onderzoek gemeten in vijf landen, waaruit bleek dat in Engeland 71% van de mensen denkt dat mannen geschikter zijn voor een wetenschapper op hoog niveau dan vrouwen. Gemiddeld is dat in Europa 60%. Daarnaast zou 41% van de respondenten een man voor zich zien als hij of zij aan een wetenschapper denkt.

related partner content for mobile comes here

Vragenlijst
Als reactie op dat onderzoek, rolt het beauty merk een digitale campagne uit om het gesprek rondom het onderwerp op gang te brengen en om deze vastgeroeste overtuigingen te veranderen. Mensen kunnen online hun eigen perceptie testen door een vragenlijst in te vullen en de resultaten met die van anderen vergelijken.

Jonge wetenschappers
Met de nieuwe campagne wil het beautymerk daarnaast meer jonge mensen aanmoedigen om in de richting van wetenschap, technologie, wiskunde en bouwkunde te gaan. Het jaagt dus het L’Oréal Young Scientist Centre-project aan. Hiermee hoopt het de stereotypes voor jonge mensen te veranderen en uit te leggen hoe ze in velden zoals technologie en wetenschap kunnen werken.

Langdurige inzet
Beide projecten zijn onderdeel van L’Oréals langdurige inzet om wetenschap op een internationaal niveau te promoten. 

MANIFESTO

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in