Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP maant Google probleem met nepviews aan te pakken

Topman Sir Martin Sorrell waarschuwt het techconcern: ‘Marketeers keren terug naar traditionele media als tv en print.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Financial Times. Sorrell reageerde daarmee op het nieuws dat Google marketeers gewoon een rekening stuurt, ook als advertenties – op YouTube - door robots worden bekeken.

related partner content for mobile comes here

‘Klanten worden achterdochtig en zijn op hun hoede. Zowel Google als Facebook moeten een knieval naar adverteerders maken en sterk bewijs leveren dat advertenties door echte mensen gezien worden.’
WPP is volgens Sorrell op een kruistocht om klikfraude te elimineren. Vorig jaar zwengelde de grootste communicatieholding al de discussie aan rond

Sorrell vindt online metingen zwak en vindt dat er dringend behoefte is aan . ‘Voor nieuwe mediabedrijven gelden lagere standaarden dan traditionele concerns, omdat ze sexier zijn. Traditionele media worden nu gestraft.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in