Internethandel groeit sterk


Dat blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van het CBS, meldt Het Financieele Dagblad. Volgens econoom Michiel Vergeer van het CBS lijkt het erop dat op basis van de eerste elf maanden van dit jaar de internetverkopen over heel 2006 met ongeveer 15 procent zijn gegroeid.
Het aandeel van de zogenaamde 'niet-winkelverkopen' op de totale detailhandelsverkopen is gestegen tot vijf procent. Daartoe behoren behalve de internetverkopen ook de markt, de postorderbedrijven en de colportatie. In november nam de omzet van de detailhandel toe met 5,6 procent. Bij de voedings- en genotmiddelenindustrie werd een plus van 4,4 procent genoteerd en bij de zogenaamde 'non-foodwinkels' een plus van 5,4 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEconoom Vergeer zegt in Het Financieele Dagblad dat er bij het CBS wordt gewerkt aan een verbreding van de statistiek waardoor het verloop van de ‘niet-winkelverkopen’ standaard in de gepubliceerde overzichten gevolgd kan worden. ‘Het wordt tijd dat we dat beter in beeld gaan brengen. Veel postorderbedrijven zijn eigenlijk internetbedrijven geworden. En er is sprake van een groot aantal nieuwe bedrijven, waar we greep op moeten krijgen.’
Bron: Het Financieele Dagblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid