Overslaan en naar de inhoud gaan

Internethandel groeit sterk

De internetverkopen in Nederland nemen in hoog tempo toe. In november was er sprake van een groei met bijna 25 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van het CBS, meldt Het Financieele Dagblad. Volgens econoom Michiel Vergeer van het CBS lijkt het erop dat op basis van de eerste elf maanden van dit jaar de internetverkopen over heel 2006 met ongeveer 15 procent zijn gegroeid.

related partner content for mobile comes here

Het aandeel van de zogenaamde 'niet-winkelverkopen' op de totale detailhandelsverkopen is gestegen tot vijf procent. Daartoe behoren behalve de internetverkopen ook de markt, de postorderbedrijven en de colportatie. In november nam de omzet van de detailhandel toe met 5,6 procent. Bij de voedings- en genotmiddelenindustrie werd een plus van 4,4 procent genoteerd en bij de zogenaamde 'non-foodwinkels' een plus van 5,4 procent.

Econoom Vergeer zegt in Het Financieele Dagblad dat er bij het CBS wordt gewerkt aan een verbreding van de statistiek waardoor het verloop van de ‘niet-winkelverkopen’ standaard in de gepubliceerde overzichten gevolgd kan worden. ‘Het wordt tijd dat we dat beter in beeld gaan brengen. Veel postorderbedrijven zijn eigenlijk internetbedrijven geworden. En er is sprake van een groot aantal nieuwe bedrijven, waar we greep op moeten krijgen.’

Bron: Het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in