Overslaan en naar de inhoud gaan

HOI met oplagecijfers E-papers

Ook van tijdschriften en dagbladen in digitale vorm komen binnenkort officiële oplagecijfers beschikbaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

HOI, Instituut voor Media Auditing meldt dat uitgevers onder bepaalde voorwaarden hun digitale titels laten registreren. HOI publiceert de gecertificeerde oplagecijfers naast die van de papieren versie van de betreffende titel.

related partner content for mobile comes here

Een commissie van uitgevers, mediabureaus en adverteerders heeft de regels voor opname van de E-papers vastgesteld. De definitie van een E-paper die HOI hanteert, is vrij strikt: de digitale krant doet alleen mee als het gaat om een exacte replica van een gedrukte titel. Het enige verschil is dat deze replica elektronisch wordt gedistribueerd, bijvoorbeeld via internet.
Wel kan de digitale editie gebruik maken van de specifieke mogelijkheden van dit medium, zoals doorklikken via hyperlinks. Geregistreerde E-papers hebben dezelfde verschijningsfrequentie als het gedrukte tijdschrift.

De oplagecijfers van een E-paper en de printversie worden niet bij elkaar opgeteld, maar naast elkaar in de publicaties opgenomen. Om die reden kunnen uitgevers uitsluitend díe titels opgeven die al als papieren exemplaar bij HOI zijn aangesloten. Alleen betaalde abonnementen, losse verkoop en controlled circulation doen mee in de telling. Gratis verspreiding van E-papers valt buiten de oplagecijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in