Overslaan en naar de inhoud gaan

Het gevaar van merkfragmentatie

Merken en producten zoeken in toenemende mate aansluiting bij de persoonlijke wensen en verwachtingen van de klant en worden daardoor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fabrikanten van merkartikelen doen hun best zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van individuele consumenten. Onder meer met nieuwe productvariaties en met communicatie die zich richt op specifieke klantsegmenten. Dat klinkt allemaal prachtig, maar er zit ook een nadeel aan. Het leidt ertoe dat er allerlei gedifferentieerde producten en reclame-uitingen worden ontwikkeld voor steeds meer kleine groepen van klanten. En dat kan op den duur een negatief effect hebben op het rendement, zowel wat de omzet op productniveau als wat de communicatie betreft. In theorie mag de klant dan koning zijn, het moet allemaal wel betaalbaar blijven. En hoe kleiner de doelgroep waarop een product zich richt, hoe lastiger het wordt nog een behoorlijk resultaat te boeken. Marketeers moeten daarom erop toezien dat hun merken compact blijven en dat er zich geen merkfragmentatie voordoet. Individualisering, personalisering, segmentering: akkoord, maar wel met mate.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in