Overslaan en naar de inhoud gaan

Het connected merk Heleen van Royen

Maandag 6 mei opende de eerste pop-up store van een Nederlandse schrijver haar deuren in de Warmoesstraat in Amsterdam. Het idee is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Hartsvriendin
Haar nieuwste boek ‘De Hartsvriendin’ werd in de pop-up store gelanceerd en gepromoot. Een week lang waren er in de HvR store optredens, workshops en de gebruikelijke signeersessies. De kracht zit in de koppeling met social media. Door de activiteiten online te delen, worden de lezers en lezeressen persoonlijk met de schrijfster verbonden als vriendinnen.

related partner content for mobile comes here

‘De Hartsvriendin’ werd als door het publiek voorgelezen en op de website gepubliceerd. Er was een playlist met soundtracks en een livestream in de winkel. Ter plekke kon je met Heleen van Royen op de foto, getagged en gedeeld op facebook met de fans en vrienden thuis. De is een moederschip dat alle offline en online activiteiten verbind. Dat ziet er aantrekkelijk uit en is óók nog responsief.

Het waargenomen product
Op deze manier wordt de ‘oude media’ – in dit geval een boek– aan de online wereld gekoppeld. Daarbij worden de lezeressen en lezers, samen met de schrijver, centraal gezet. En dat is branding anno nu. De schrijver staat heel dicht bij haar publiek waardoor het fysieke product (het boek) een persoonlijke ervaring wordt, vóórdat je ook maar een letter hebt gelezen. Een klantervaring waar menig merk nog iets van kan leren. De afstand van de meeste merken tot het publiek is vaak groot. Alleen een twitter account is echt niet voldoende. Het verkleinen van die afstand betekent het vergroten van de persoonlijke verbondenheid ‘in real life’ en via de sociale media. Dát vergroot de klantwaarde.

We moeten ons realiseren dat het hier een bekende schrijfster betreft, maar tegelijkertijd een individu. Als het gaat om marketingbudgetten staat een MKB (familie)merk daar echt niet ver vanaf. De winkel waarin de pop-up store werd geplaatst stond al grotendeels leeg, de boeken waren toch al gedrukt, de chocolade en de andere producten in de goodiebag waren veelal van bevriende relaties. Vriendin Marlies Dekkers opende de winkel, zo kan het dus ook. Door veel te delen wordt er klantwaarde toegevoegd aan het product. Daarbij was het plezier zichtbaar en voelbaar.

Kritieken
Natuurlijk valt een deel van Nederland hier overheen. De vorm van die je kan omarmen. Twee weken week lang het boekennieuws beheersen met je merk roept reacties in alle toonsoorten op.

De resultaten
Het boek staat momenteel op nr. 1 als en Heleen van Royen kan met ruim 15.000 likes op en meer dan 62.000 volgers op rustig het volgende vliegtuig naar Portugal nemen. De crowd is er al voor de volgende boekintroductie. Doe dat maar eens na als connected merk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in