Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote informatiebehoefte consumenten over milieu

Nederlanders hebben grote behoefte aan informatie op het gebied van energie en milieu. Zes op de tien mensen willen meer weten over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Milieu Centraal. Nederlanders hechten aan één centrale en betrouwbare plaats om informatie te vinden.
Uit het onderzoek blijkt dat de zorg om het milieu in alle segmenten van de bevolking aanwezig is. Er is een breed draagvlak voor milieubehoud. 92 Procent van de Nederlanders maakt zich zorgen over het milieu.

related partner content for mobile comes here

Er zijn wel verschillen in de mate van betrokkenheid gevonden. Ruim een op de vier Nederlanders heeft een hoge betrokkenheid bij het milieu (27 pct). Zij zijn meer dan gemiddeld op zoek naar praktische informatie om in hun dagelijks leven rekening te houden met het milieu. Een tweede grote groep (31 pct) voelt zich behoorlijk betrokken bij milieuproblemen en heeft een gemiddelde interesse in milieu-informatie.
Een derde groep (43 pct) voelt zich in verhouding laag betrokken. Deze groep is vooral geïnteresseerd in informatie die direct raakt aan hun eigen situatie: het besparen van geld op de energierekening en de risico's van milieuverontreiniging voor hun gezondheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in