Grote informatiebehoefte consumenten over milieu


Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Milieu Centraal. Nederlanders hechten aan één centrale en betrouwbare plaats om informatie te vinden.
Uit het onderzoek blijkt dat de zorg om het milieu in alle segmenten van de bevolking aanwezig is. Er is een breed draagvlak voor milieubehoud. 92 Procent van de Nederlanders maakt zich zorgen over het milieu.
Er zijn wel verschillen in de mate van betrokkenheid gevonden. Ruim een op de vier Nederlanders heeft een hoge betrokkenheid bij het milieu (27 pct). Zij zijn meer dan gemiddeld op zoek naar praktische informatie om in hun dagelijks leven rekening te houden met het milieu. Een tweede grote groep (31 pct) voelt zich behoorlijk betrokken bij milieuproblemen en heeft een gemiddelde interesse in milieu-informatie.
Een derde groep (43 pct) voelt zich in verhouding laag betrokken. Deze groep is vooral geïnteresseerd in informatie die direct raakt aan hun eigen situatie: het besparen van geld op de energierekening en de risico's van milieuverontreiniging voor hun gezondheid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid