'Fairtrade-week is succes'
Stichting Max Havelaar startte vorige week met de eerste 'Max Havelaar Fairtrade week'. En volgens de organisatie met positieve resultaten.
Agrofair, leverancier van fruit, rapporteert een weekomzet citrusfruit 15 maal zo groot als een normale weekomzet. Voor bananen is dat acht keer zoveel.
De 'Zambolu wijn' van Lovian wijnen verkoopt ook goed. Bij slijterijketen MITRA is dat nu al 50 procent meer dan verwacht en ook de supermarkten zien goede omzetten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
De Fairtrade week is door Dirk van de Broek en Dirk III aangegrepen om Stellar wijn te introduceren. 'De eerste cijfers zien er goed uit', aldus Max Havelaar.
Ook Fair Trade Original meldt een verdubbeling van de omzet.
De Max Havelaar Fairtrade week wordt georganiseerd om zoveel mogelijk (nieuwe) consumenten aan te trekken voor producten met het Max Havelaar Keurmerk voor Fairtrade. De Keurmerkorganisatie ziet een sterk groeiende belangstelling voor Fairtrade, zowel onder consumenten als in het bedrijfsleven.
Gedurende deze week wordt in Nederland op vele manieren aandacht besteed aan 'eerlijke handel', waar het Max Havelaar Keurmerk voor staat.
Zo zijn er acties op de winkelvloer bij ruim 3.000 supermarkten en andere winkels, een mediacampagne, lezingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid