Overslaan en naar de inhoud gaan

Glasnost wint ‘perfecte pitch’ voor PepsiCo in Benelux en Nordics

Bureau gekozen als preferred supplier. Het gaat in de Benelux en ook Nordics werken met de andere bureaus waarmee PepsiCo samenwerkt.
pepsic en glasnost
pepsic en glasnost

PepsiCo heeft Glasnost gekozen als nieuw pr-bureau voor de Benelux en de Nordics. Het creatief pr-bureau gaat aan de slag voor alle snack- en drankmerken uit het portfolio.

related partner content for mobile comes here

‘Glasnost maakte indruk met hun strategische aanpak, analytische blik en creatieve ideeën’, zegt Dorien Möller, brandmanager Lay’s bij PepsiCo. De samenwerking is al van start gegaan met een campagne voor Lay’s & Pepsi Max.

PepsiCo is een van 's werelds grootste voedings- en drankbedrijven. Glasnost gaat zich voor het bedrijf bezighouden met marketing-pr voor de verschillende merken, maar ondersteunt ook bij pr voor bijvoorbeeld duurzaamheid,

Nordics

'Als merkenbouwers vinden we het geweldig dat we creatief en strategisch voor al die iconische merken van het bedrijf aan de slag mogen en tegelijkertijd verder kunnen bouwen aan onze internationale groei, zegt Henk Boersen, managing director bij Glasnost, onderdeel van Ace.'

Glasnost is gekozen als preferred supplier voor de Benelux en de Nordics. Het werken met de andere bureaus waarmee PepsiCo samenwerkt.

Heeft het daar geen eigen vertegenwoordiging nodig? Boersen: 'PR is bij uitstek het vakgebied waarbij boots on the ground essentieel zijn. Of eigenlijk een netwerk van journalisten en influencers. Voor de Nordics werken we daarom met lokale partners. Likeminded pr-agencies of freelancers. Strategie en concepting doen we gewoon in Amsterdam, maar executie ligt in de lokale markten bij onze partners.'

Perfecte pitch

Boersen noemt het selectieproces zeer professioneel en uitzonderlijk goed gestructureerd. Dat is geen beleefdheidsfrase of omdat Glasnost als winnaar uit de bus kwam.

Boersen: 'We hebben er ongeveer drie maanden aan gewerkt en die waren supergoed gecoördineerd. Er is geen moment afgeweken van de afspraken en structuur. En ook niet van de briefing. Bovendien was de vraag heel gericht en heel redelijk qua workload voor een pitch.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in