Overslaan en naar de inhoud gaan

Teads en Impact+ helpen merken de milieu-impact van hun campagnes te verminderen

Samenwerking Teads & IMPACT+ helpt merken en bureaus de milieu-impact van hun digitale reclamecampagnes te verminderen.
Partner
Teads

Teads is een toonaangevend, cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt via een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van 's werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in veilige en 'brandsafe' omgeving. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen, in 50 kantoren, verdeeld over meer dan 30 landen.

Teads maakt meting én vermindering van ecologische voetafdruk van online reclame mogelijk
Teads maakt meting én vermindering van ecologische voetafdruk van online reclame mogelijk

Voor het eerst hebben marketeers en bureaus de mogelijkheid duurzaam te adverteren en de C02-voetafdruk van digitale reclamecampagnes te meten en te verminderen. Teads heeft de handen ineen geslagen met IMPACT+, dat de oplossing biedt voor het verminderen van de uitstoot van CO2-uitstoot in de digitale reclame-industrie. IMPACT+ is direct geïntegreerd in het Attention-gedeelte van het Teads programma, waarbinnen ook thema’s als creatie en contextuele targeting zijn gefaciliteerd.

Unieke combinatie Milieu- en Marketing-KPI’s

Concreet bieden Teads en IMPACT+ de digitale reclame-industrie de mogelijkheid om milieu- en marketing-KPI's te combineren. Op die manier verminderen adverteerders in zeer korte tijd hun uitstoot van broeikasgassen. Zonder dat daarbij media-KPI's in gevaar komen. Zo wordt onder andere de elektriciteit gemeten die wordt gebruikt om advertenties te hosten – op het moment dat deze wordt uitgeleverd en wordt weergegeven op het device van de ontvanger.

Angela Tropper, Sales Director NL merkt op: "Consumenten eisen meer toewijding en initiatief op het gebied van klimaatverandering van hun favoriete merken. Daarom ben ik blij dat wij deze oplossing aan onze klanten in Nederland aanbieden. Door inzicht in de impact van digitale campagnes, kunnen wij zorgen dat merken hun ecologische voetafdruk van digitale campagnes kunnen inzien, herzien en verlagen. Middels vermindering van de impact van je digitale campagnes is het mogelijk om samen te werken aan een meer duurzamere industrie zonder de media- en brand KPI’s uit het oog te verliezen."

Attention Rate een belangrijke factor

Daarnaast levert de nieuw door Teads ontwikkelde gebruikersgerichte metric van Attention Rate een nieuw perspectief in het advertentie-ecosysteem. Het evalueert zowel de kwaliteit van de media-aanwezigheid als de functionaliteit van het advertentiemedium - in relatie tot de aandacht van de consument. Waarmee het een krachtige indicator is voor de effectiviteit van een campagne. Volgens Lumen Research voorspelt de Attention Rate de impact van een campagne drie tot zeven keer beter dan de oude metric Viewability.

Attention aantrekken met zorg en verantwoordelijkheid

Attention is gebaseerd op de ervaring van de gebruiker. Ter illustratie, advertenties die niet kunnen worden overgeslagen en te lang of misleidend zijn, krijgen minder aandacht en hebben minder impact. Advertenties die goed geïntegreerd zijn binnen hun reclameomgeving daarentegen - en daardoor interacteren met de gebruikersomgevingen - hebben meer succes. Journalistiek-redactionele platforms bieden in dit verband zeer aantrekkelijke advertentieruimte. Een videoadvertentie op een nieuwssite haalt een aandachtspercentage dat drie keer hoger ligt dan hetzelfde formaat binnen een social media platform. Bedrijven die investeren in advertentie-inventaris in deze omgeving zien veel betere campagneprestaties en ondersteunen tegelijkertijd kwaliteitsjournalistiek.

 

Reageer meer op de eisen van de consument

Consumenten eisen meer toewijding en initiatief op het gebied van klimaatverandering van hun favoriete merken. Dit wordt bereikt door creatievere advertenties die effectiever de aandacht trekken. Dankzij nieuwe methoden voor het meten van performance en duurzamere, geoptimaliseerde traffic en campagnekanalen van digitale campagnes besparen bedrijven CO2. En verzekeren ze zichzelf tegelijkertijd van een concurrentievoordeel.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Teads

Teads is een toonaangevend, cloudbased, omnichannel platform dat programmatic digital adverteren mogelijk maakt via een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatie technologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van 's werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in veilige en 'brandsafe' omgeving. Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen, in 50 kantoren, verdeeld over meer dan 30 landen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in