
Voor niets gaat de zon op. Wie via internet iets van een ander aan de weet wil komen, moet daar iets tegenoverstellen. Zorg er daarom voor dat de consument een incentive krijgt voor zijn bereidheid om gegevens af te staan en/of maak het leuk om die gegevens in te vullen. Mayonaisefabrikant Hellmann’s liet bijvoorbeeld sitebezoekers hun eigen favoriete sandwich samenstellen.
En verder:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express Groep- Vraag nooit direct naar persoonlijke informatie, zoals leeftijd of inkomen, maar laat mensen aangeven binnen welke grenzen ze vallen.
- Verzamel alleen gegevens die je echt nodig hebt (en gebruik die dan ook!); niemand heeft zin om irrelevante vragen te beantwoorden.
- Soms is het handig om pas ná een verkooptransactie naar informatie te vragen. Maar niet altijd.
- Probeer niet krampachtig alle gewenste gegevens in één keer te bemachtigen. Als je eenmaal een goede relatie hebt opgebouwd, kun je altijd in een later stadium dóórvragen.
bron: Direct Response
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee