Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedachtenlezen via het web, 5 tips

Internet is een prachtig instrument om in het hoofd van de surfende consument te kijken. Een paar tips voor optimale resultaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor niets gaat de zon op. Wie via internet iets van een ander aan de weet wil komen, moet daar iets tegenoverstellen. Zorg er daarom voor dat de consument een incentive krijgt voor zijn bereidheid om gegevens af te staan en/of maak het leuk om die gegevens in te vullen. Mayonaisefabrikant Hellmann’s liet bijvoorbeeld sitebezoekers hun eigen favoriete sandwich samenstellen.

related partner content for mobile comes here

En verder:

  • Vraag nooit direct naar persoonlijke informatie, zoals leeftijd of inkomen, maar laat mensen aangeven binnen welke grenzen ze vallen.
  • Verzamel alleen gegevens die je echt nodig hebt (en gebruik die dan ook!); niemand heeft zin om irrelevante vragen te beantwoorden.
  • Soms is het handig om pas ná een verkooptransactie naar informatie te vragen. Maar niet altijd.
  • Probeer niet krampachtig alle gewenste gegevens in één keer te bemachtigen. Als je eenmaal een goede relatie hebt opgebouwd, kun je altijd in een later stadium dóórvragen.

bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in