Overslaan en naar de inhoud gaan

Funda scoort volop pers na lancering campagne, maar anders dan waar het op hoopte

Livegang van campagne over verkoop huis valt ongelukkig samen met aankondiging vertrek topman.
Funda campagne
Beeld uit de Funda-campagne
Funda campagne
Beeld uit de Funda-campagne

Het is niet wat je wenst als communicatieprofessional: je eigen mediaoffensief in de wielen rijden met ander medianieuws van je organisatie.

related partner content for mobile comes here

Funda overkwam het begin deze week toen het net maandag was live gegaan met zijn nieuwe campagne, 'Meer in huis', die zich richt op huizenverkopers. Met het crossmediale offensief wil de huizenverkoopsite meer bekendheid geven aan het Funda-platform en de ondersteuning die het eigenaren bij de verkoop van een huis biedt.

In de persinformatie komt de ceo van Funda aan het woord, Quintin Schevernels: ‘Wij merkten de afgelopen periode meer en meer dat de krapte op de woonmarkt veel vragen oplevert voor consumenten die overwegen hun woning te gaan verkopen’, zegt hij. ‘Met deze campagne willen we hen wijzen op alle content en producten die wij op ons platform beschikbaar hebben voor verkopers.

Uitkomst jarenlang conflict

Later die dag is diezelfde Quintin Schevernels opnieuw in de media te vinden, maar dit keer om andere redenen: hij maakt bekend op te stappen bij Funda, eind december.

Een jarenlang conflict tussen meerderheidsaandeelhouder NVM en houders van Funda-certificaten verenigd in FundaBelang liggen daaraan ten grondslag.  Schevernels laat weten dat ‘de langlopende discussies op aandeelhoudersniveau echter de executie remmen van onze strategie, waardoor we dit niet kunnen uitvoeren op de manier waar ik in geloof.’

De beide nieuwsitems van de dag - de komst van de campagne en het vertrek van de ceo - waren volgens betrokken niet op een ander moment te brengen. De campagne was lang voorbereid, media waren ingekocht, daar was niks aan te verplaatsen.  

Nieuwsdynamiek

Ook het vertrek van Schevernels was niet op te houden, zegt Frank Witte van Creative Venue, het pr-bureau van Funda, en dienstdoend woordvoerder. ‘Beide berichten hadden niets met elkaar te maken en elk hun eigen planning. In het proces rond de bekendmaking van het vertrek was dit het moment om naar buiten te treden.’

Volgens Witte is het ‘window’ voor het naar buiten brengen van dit soort nieuws beperkt. ‘Er is een besluit, daarna wordt het intern gedeeld en vervolgens worden de andere stakeholders ingelicht. De media zijn er daar een van. Wat zij vervolgens met een bericht doen en in welke context ze dat plaatsen is aan henzelf. Anders dan de manier waarop je het naar buiten brengt zijn de mogelijkheden beperkt in deze nieuwsdynamiek.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in