Overslaan en naar de inhoud gaan

FNLI: Campina Merk van het Jaar

Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Merk van het Jaar awards werden voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Merkkrachtontwikkeling
De FNLI Merk van het Jaar Award werd voor het achtste achtereenvolgende jaar uitgereikt. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn prestaties. Daarnaast werd de bijzondere prestatieaward uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de meest herkenbare verpakking heeft. Deze prijs werd gewonnen door Coca-Cola, gevolgd door Chocomel en Nivea op respectievelijk de tweede en derde plaats. Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt: Alcoholische dranken: Hertog Jan; Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts; Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: LU; Kruidenierswaren overig: Unox; Zuivel, kaas en geelvetten: Campina; Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma; Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea.

Daarnaast werd de bijzondere prestatieaward uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de meest herkenbare verpakking heeft. Deze prijs werd gewonnen door Coca-Cola, gevolgd door Chocomel en Nivea op respectievelijk de tweede en derde plaats.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in