Overslaan en naar de inhoud gaan

BladenDokter voorspelt winnaars Mercurs 2014

Op woensdagavond 10 december hijst toût tijdschriftmakend Nederland zich weer in de galajurk en cumberband voor het jaarlijkse feest in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is weer tijd voor het jaarlijkse tijdschriftenfeest, waar uitgevers elkaar mooie prijzen toebedelen. Gekozen worden onder andere: het tijdschrift van het jaar, de meest in het oog springende hoofdredacteur en de beste lancering. De winnaars gaan het komend jaar met hun prijzen mooie sier maken in het schap. Op woensdagavond 10 december hijst toût tijdschriftmakend Nederland zich weer in de galajurk en cumberband voor het jaarlijkse feest in Amsterdam. Wie zal er winnen? Een voorspelling.

related partner content for mobile comes here

TIJDSCHRIFT VAN HET JAAR
- Esquire (Hearst Magazines Netherlands)
- Flow (Sanoma)
- Quest (G+J Uitgevers)
- Volkskrant Magazine (De Persgroep)
- vtwonen (Sanoma)

Wie zal er winnen?
Mijn voorspelling is dat Flow gaat winnen. Het blad is consequent mooi gemaakt en heeft sinds de lancering in 2009 de sterke formule goed overeind weten te houden. Daarnaast toont het blad lef door de lancering van de Flow Weekly in een sterk dalende weekbladenmarkt. Flow als mediamerk maakt z&;n buitenlandse ambitie waar door een Engelstalige uitgave en buitenlandse licenties.
Eerdere winnaars: LINDA. (2013), JAN (2012), Grazia (2011), Glamour (2010), Quest (2009), Libelle (2008), Viva (2007).

HOOFDREDACTEUR VAN HET JAAR
- Olivier Heimel – Runner’s World (Weekbladpers Media)
- Thomas Hendriks – Quest (G+J Uitgevers)
- Astrid van der Hulst en Irene Smit – Flow (Sanoma)
- Edwin Reinerie – Winq|GK (Winq Media)
- Daan Roovers – Filosofie Magazine (Veen Media)

Zie zal er winnen?
Mijn voorspelling is dat Thomas Hendriks van Quest met de prijs naar huis gaat. Quest is in het bovenstaande rijtje het blad dat laat zien hoe je de transitie van een papieren product naar een cross mediaal mediamerk serieus maakt. Quest is ook succesvol als app, heeft leuke quizes, maakt video&;s en denkt na over hoe je content ook relevant en deelbaar maakt. Ongeacht het kanaal blijft Quest Quest, door de goede toepassing van een sterk e in de contentstrategie.
Eerdere winnaars: Robert van den Ham - Autoweek (2013), die om nog onbekende redenen op non actief is gesteld, eerdere deze maand, Cécile Narinx - Elle (2012), Jildou van der Bijl- LINDA. (2011), Hilmar Mulder - Grazia (2010), Franska Stuy - Libelle (2009), Karlijn van Overbeek - Quest (2008), Arno Kantelberg – Esquire (2007).

LANCERING VAN HET JAAR
- Amayzine.com (PilotStudio)
- Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands)
- De Tuin op Tafel (Vipmedia Publishing & Services)
- Quiet 500 (Stichting Quiet)

Wie zal er winnen?
Mijn voorspelling is dat Harper&;s Bazaar wint. De lancering van het magazine was een eclatant , waar zelfs een tweede druk aan te pas moest komen. Cécile Narinx heeft een knappe vertaalslag gemaakt van de &;grand dame&; aller modeglossies voor een nuchtere doelgroep die stevig met de hakken in de Nederlandse klei staat.
Eerdere winnaars: Women&;s Health (2013), Vogue (2012), Lotje&Co (2011), Helden (2010), Flow (2009), Oog (2008), Holland Diep (2007). De laatste twee genoemde bladen bestaan niet meer.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in