Facebook advertenties op iPhone leveren betere ROI dan Android
Het Amerikaanse Nanigans heeft onderzoek gedaan naar de mobiel platform verschillen tussen de performance van Facebook campagnes. Uit hun onderzoek in de eerste drie kwartalen van 2013 blijkt dat de RPC (Revenue per Click) op iOS gemiddeld 6.1 maal hoger is dan Android. De ROI (Return on Investment) is zelf 17.9 maal hoger dan Android.
In 2011 heb ik reeds eens een artikel geschreven dat iPhone gebruikers een stuk actiever is dan Android gebruikers op gebied van CTR's, data consumptie, mcommerce en app downloads.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuEr moet wel een kanttekening gemaakt worden. Alle iOS devices zijn high-end toestellen, terwijl bij Android dit veel breder is. Een consument die voor 50 euro een smartphone of tablet koopt is vaak minder actieve gebruiker is dan bij duurdere devices. Wanneer we iPhone toestellen tegenover de duurdere toestellen (bv. Samsung S4) zetten zal het verschil minimaal zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid