Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook advertenties op iPhone leveren betere ROI dan Android

Het Amerikaanse Nanigans heeft onderzoek gedaan naar de mobiel platform verschillen tussen de performance van Facebook campagnes. Uit hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse heeft onderzoek gedaan naar de mobiel platform verschillen tussen de performance van Facebook campagnes. Uit hun onderzoek in de eerste drie kwartalen van 2013 blijkt dat de RPC (Revenue per Click) op iOS gemiddeld 6.1 maal hoger is dan Android. De ROI (Return on Investment) is zelf 17.9 maal hoger dan Android.

related partner content for mobile comes here

In heb ik reeds eens een artikel geschreven dat iPhone gebruikers een stuk actiever is dan Android gebruikers op gebied van CTR's, data consumptie, mcommerce en app downloads.

Er moet wel een kanttekening gemaakt worden. Alle iOS devices zijn high-end toestellen, terwijl bij Android dit veel breder is. Een consument die voor 50 euro een smartphone of tablet koopt is vaak minder actieve gebruiker is dan bij duurdere devices. Wanneer we iPhone toestellen tegenover de duurdere toestellen (bv. Samsung S4) zetten zal het verschil minimaal zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in