Eredivisie wil groot deel reclameopbrengsten
Dat meldt De Telegraaf. De voetbalclubs eisen voor miljoenen euro’s aan reclamezendtijd en de volledige opbrengsten van billboarding. Daarnaast willen zij ook de zeggenschap over het tonen van het Eredivisie-logo.
De clubs willen dat de voetbalfragmenten te zien moeten zijn in een programma op zondagavond van 19.00 tot 21.00 uur. Verder willen ze dat de samenvattingen de komende jaren niet meer worden onderbroken door andere sporten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok inhoudelijk zijn er nog eisen: bij de bieding moeten de zenders laten weten hoe het programma eruit komt te zien, wie de presentator en de commentatoren zijn. RTL Nederland-baas Fons van Westerloo stelt dat de zendgemachtigden met dit eisenpakket niet veel meer te vertellen hebben. Andere zenders willen niet reageren. De NOS meldt wel ‘nog enkele vragen te willen stellen aan de Eredivisie’.
De verwachting is dat de clubs straks rond de 35 miljoen euro per jaar voor de rechten willen hebben. De NOS zou nu bijna 25 miljoen euro betalen voor de samenvattingen. De strijd zal gaan tussen John de Mol, RTL, SBS en de NOS. Een beslissing wordt in december verwacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid