Overslaan en naar de inhoud gaan

Eredivisie wil groot deel reclameopbrengsten

De voetbalclubs verenigd in de Eredivisie CV leggen een keihard eisenpakket op tafel als het gaat om de tv-rechten voor het komende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. De voetbalclubs eisen voor miljoenen euro’s aan reclamezendtijd en de volledige opbrengsten van billboarding. Daarnaast willen zij ook de zeggenschap over het tonen van het Eredivisie-logo.

related partner content for mobile comes here

De clubs willen dat de voetbalfragmenten te zien moeten zijn in een programma op zondagavond van 19.00 tot 21.00 uur. Verder willen ze dat de samenvattingen de komende jaren niet meer worden onderbroken door andere sporten.

Ook inhoudelijk zijn er nog eisen: bij de bieding moeten de zenders laten weten hoe het programma eruit komt te zien, wie de presentator en de commentatoren zijn. RTL Nederland-baas Fons van Westerloo stelt dat de zendgemachtigden met dit eisenpakket niet veel meer te vertellen hebben. Andere zenders willen niet reageren. De NOS meldt wel ‘nog enkele vragen te willen stellen aan de Eredivisie’.

De verwachting is dat de clubs straks rond de 35 miljoen euro per jaar voor de rechten willen hebben. De NOS zou nu bijna 25 miljoen euro betalen voor de samenvattingen. De strijd zal gaan tussen John de Mol, RTL, SBS en de NOS. Een beslissing wordt in december verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in