Overslaan en naar de inhoud gaan

Oudere speelt in reclame minder vaak opa of oma

Ouderen worden minder vaak neergezet als opa of oma, maar meer als bijvoorbeeld levensgenieter. Dat blijkt uit onderzoek van de Ster in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De conclusies worden donderdag gepresenteerd op het congres Etmaal van de Communicatiewetenschap.

related partner content for mobile comes here

Vijftigplussers spelen niet alleen vaker andere rollen dan vroeger, maar prijzen ook een breder scala aan producten aan. Volgens de Ster toont dit aan dat de oudere kijker serieuzer wordt genomen.

Overigens komen niet meer ouderen voor in reclames dan in 1993. De verhoudingen zijn wel veranderd. Het aantal vrouwen in tv-reclames is sterk toegenomen, terwijl het aantal mannen iets is gedaald. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in