Online reclamemarkt stijgt 62 procent


Dat melden IAB Nederland en BBC De Media en Reclamebank. Zij baseren zich op de omzetcijfers van dertien bedrijven uit de markt voor online reclame. Het gaat om MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener multimedia.
In het eerste kwartaal bedroegen de netto bestedingen 16 miljoen euro, gevolgd door een netto-omzet in het tweede kwartaal van 15,6 miljoen euro. Daarmee lopen de bestedingen met de 14,7 miljoen euro in het derde kwartaal in absolute zin terug, aldus Emerce.
De meeste bestedingen kwamen uit de telecom/ICT-branche (23,7 procent), gevolgd door Media (17,6), Financiële dienstverlening (16,9), Horeca/toerisme/recreatie (8,6) en Retail (6,7).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid