Cool in China
In een kwalitatieve trendstudie ‘China Cool Hunt’ is onderzocht wat Chinese jongeren beweegt en wat ze ‘cool’ vinden.
De huidige generatie 18- tot 22-jarigen blijkt te staan voor individualiteit en ondernemerschap. Ze zijn zelfbewust, doelgericht, worden vooral beïnvloed door hun ouders, maar richten hun leven naar eigen ideeën in. Ze denken zelfstandig en zijn zich er sterk bewust van dat ze voor zichzelf verantwoordelijk zijn. Het overall trendthema van de Global Cool Hunt-studie, empowerment, geldt daarmee ook voor China. Uniek zijn, je van anderen onderscheiden is ‘cool’. Succesvolle (coole) merken zijn dan ook vooral merken die in-dividualiteit benadrukken en hun klanten ‘empoweren’. Daarnaast zijn een sterke ondernemingsreputatie (dynamische CEO) en hoge kwaliteit belangrijke succesfactoren.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bron: Marketing Journal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid