Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn in de 10 best gelezen artikelen over communicatie in 2018

Wat waren de beste gelezen artikelen over communicatie in het afgelopen jaar op Adformatie? Onze top-10.
Miniatuurvoorbeeld
© ANP, Vincent Jannink
Miniatuurvoorbeeld
© ANP, Vincent Jannink

1. Stint-directeur Edwin Renzen laat ware crisiscommunicatie zien na drama Oss

Een van de meeste dramatische momenten van 2018, het treinongeval met de Stint waarbij 4 kinderen om het leven kwamen. Lars Walder van Bijl PR schreef in de dagen na het ongeval  deze blog over de crisiscommunicatie van Stint-directeur. Nu is goede crisiscommunicatie geen oplossing voor alles -  het ongeval betekende het faillissement van Renzens bedrijf - maar Walder preees de eerste reactie van Renzen:

related partner content for mobile comes here

'Ongeacht de afloop van het onderzoek naar het drama, verdient oprichter en eigenaar Edwin Renzen wat mij betreft een pluim voor zijn communicatie tot-nu-toe. Niet gelikt, maar vanuit het hart. Dat voel je en lijkt me de enige juiste reactie op dit moment.'

2. Dit zijn de 25 meest inspirerende vakgenoten in communicatie van 2018

Ons overzicht van meeste inspirerende vakgenoten eindigt ieder jaar hoog in de ranglijst van beste gelezen artikelen, zo ook dit jaar.  Bartho Boer van de NS eindigde op een eerste plaats, gevolgd door de wetenschappers Noelle Aarts en Reint-Jan Renes. 

3. Waarom D66’er Rob Jetten zoveel weerstand oproept

De 31-jarige Rob Jetten werd de nieuwe D66-fractievoorzitter. De media doken op hem en iedereen vond wat van de jonge lijsttrekker. Zoals Natalie Holwerda-Mieras omschreef in het artikel: 'Jetten heeft te dealen met een pittige set aan vooroordelen, die hem met venijn worden nagedragen door de media. (...) Daarbij zou het enorm helpen als we hem niet gelijk met zijn kop in de modder duwen, maar hem de ruimte te geven om zich te ontwikkelen. Ik zou bijna zeggen ‘geef zo’n jongen een kans.’

4. Zilveren Kruis maakt terecht een einde aan slepend ziekenhuisdrama

Opiniestuk van Jan-Willem Wits die alle begrip had voor de beslissing en het 'eerlijke verhaal' van de verzekeraar.

5. Betteke van Ruler: Topmanagers beseffen niet hoe complex communicatie is

Veel organisaties hebben te weinig oog voor het belang van goede communicatie bij vertrouwen, stelt Betteke van Ruler.

6. Pechtold geeft vreemd signaal af door beschuldiging over wangedrag dood te zwijgen

Nog een goedlopend stuk van Jan-Willem Wits over de prive-sores van Alexander Pechtold en Anne Lok.

7. Dit zijn de 10 slechtste slogans van 2018

Zevende keer dat Slechte Slogans de meest beroerde slagzin van het jaar kiest. Dit waren de 10 slechtste, met opnieuw een aantal pareltjes

8. Hilarische uitleg NBC over schaatsen in Nederland, Heineken haakt in

NBC-presentratrice heeft een bizarre uitleg waarom de Nederlanders nu zo goed zijn in schaatsen. Heineken had een fijne inhaker

9. Telegraaf-journalist verwijdert treiter-tweets over pr-medewerkster Bloomon

Bart Mos maakte gehakt van 'Bloomon-meisje' dat een persbericht onder embargo naar hem toestuurde.

10. Deze 10 jonge communicatietoppers bepalen de toekomst van het vak

De volgende generatie staat klaar. En dit zijn - in volstrekt willekeurige volgorde - de 10 grootste talenten van Nederland (en daarbuiten).
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in