Overslaan en naar de inhoud gaan

DE product placement-case

Vandaag kreeg ik het interactieve zakelijke magazine Understanding Emotion van Endemol weer in m'n Inbox. Gemaakt door Magwerk, met vooral…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag kreeg ik het interactieve zakelijke magazine van weer in m'n Inbox. Gemaakt door , met vooral veel aandacht voor de mogelijkheden van product placement.

related partner content for mobile comes here

Deze keer, naast de case van het programma In je Recht (gesponsord door RVS Verzekeringen), een leuke inscriptsponsoring-case van in , het walhalla voor product placement in Nederland.

Door het nabouwen van een DE Café op de set van GTST mikte DE op een jonger publiek (jong betekent hier tussen de 18 en 28 jaar), dat op subtiele wijze kennis moest maken met het DE koffieassortiment. Daarnaast moest het televisiecafé ook mensen naar de echte (22) DE Cafe's in het land lokken.

De scenes in het café zijn een vast onderdeel in de soap. Het interieur is ook hetzelfde als in een echt DE Café.
Acteurs (vooral de jongere als het aan DE ligt) bestellen bijvoorbeeld een Toffie Koffie en drinken het op uit een DE-kop, terwijl ze ondertussen hun soap-sores met elkaar doornemen.

Een interessant punt aan de DE-case is dat deze product placement niet ophoudt bij de televisieserie. Ook op de GTST-site is er een virtueel te vinden, waar bezoekers kunnen chatten, kaartjes versturen en koffierecepten kunnen bekijken of zelf insturen.

Resultaten: de jongeren zijn volgens DE bereikt, want de DE cafe's stromen langzaam vol. En de koffiecategorie wordt ook nog eens verrijkt door al die nieuwe recepten die zijn ontstaan. Cijfers worden niet gegeven, dus we moeten DE maar op zijn woord geloven.

De details vind je in het interactieve magazine, dat ik overigens niet mocht doorsturen van Endemol (want de mail is persoonlijk aan mij gericht, geeft men op als reden). Dan maar een posting.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in