Overslaan en naar de inhoud gaan

De natuur en haar sponsors

Het verband tussen auto en natuur ligt misschien niet direct voor de hand, maar Volvo Cars Nederland is hoofdsponsor geworden van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast financiële ondersteuning zal Volvo jaarlijks voor elke, nieuw verkochte Volvo een boom laten planten. Ook zal de autofabrikant geld en middelen ter beschikking stellen voor de ontwikkeling van milieu-educatief lesmateriaal voor scholieren. Met de overeenkomst is een bedrag van jaarlijks ongeveer 100.000 euro gemoeid. Peter Derksen, directeur van de Stichting: ‘De auto is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Daarom achten wij het wenselijk om op deze manier de autobranche met de natuur te verbinden. In Volvo hebben we een serieuze kandidaat gevonden die zich wil verbinden aan onze doelstelling, namelijk kinderen en hun ouders op een positieve wijze confronteren met de noodzaak de natuur te onderhouden en te beschermen.’ Pieter van der Velden, algemeen directeur Volvo Cars Nederland, geeft aan dat de sponsoring zeer weloverwogen is gekozen. ‘Voor Volvo is de zorg voor het milieu altijd een van de kernwaarden in de bedrijfsfilosofie. De grote spreiding van activiteiten van de Stichting in het land stelt ons bovendien in staat onze dealers op lokaal niveau optimaal bij dit initiatief te betrekken.’ Overigens heeft ook de Stichting Floriade nieuwe sponsorcontracten afgesloten. De betrokkenen zijn drukkerij Studio America, leverancier van Customer Information Systems Mproof en schoenenfabrikant Garant Schoenen + Mode. Op een bepaalde manier eveneens in verband te brengen met de natuur is condoomfabrikant Durex, die de nieuwe editie van het debuut van schrijver Ronald Giphart sponsort. Aan de exemplaren van ‘Ik ook van jou’ die nu in de winkel liggen, zit een condoom vast. Toegevoegd is de tekst: ‘Voor de liefde een zeer toepasselijk attribuut, met dank aan onze sponsor Durex’. Hiermee wordt verwezen naar het boekenweekthema ‘De Liefde’. Uitgever van Giphart is Nijgh & Van Ditmar. (Bron: sponsoronline)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in