
Naast financiële ondersteuning zal Volvo jaarlijks voor elke, nieuw verkochte Volvo een boom laten planten. Ook zal de autofabrikant geld en middelen ter beschikking stellen voor de ontwikkeling van milieu-educatief lesmateriaal voor scholieren. Met de overeenkomst is een bedrag van jaarlijks ongeveer 100.000 euro gemoeid. Peter Derksen, directeur van de Stichting: ‘De auto is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Daarom achten wij het wenselijk om op deze manier de autobranche met de natuur te verbinden. In Volvo hebben we een serieuze kandidaat gevonden die zich wil verbinden aan onze doelstelling, namelijk kinderen en hun ouders op een positieve wijze confronteren met de noodzaak de natuur te onderhouden en te beschermen.’ Pieter van der Velden, algemeen directeur Volvo Cars Nederland, geeft aan dat de sponsoring zeer weloverwogen is gekozen. ‘Voor Volvo is de zorg voor het milieu altijd een van de kernwaarden in de bedrijfsfilosofie. De grote spreiding van activiteiten van de Stichting in het land stelt ons bovendien in staat onze dealers op lokaal niveau optimaal bij dit initiatief te betrekken.’ Overigens heeft ook de Stichting Floriade nieuwe sponsorcontracten afgesloten. De betrokkenen zijn drukkerij Studio America, leverancier van Customer Information Systems Mproof en schoenenfabrikant Garant Schoenen + Mode. Op een bepaalde manier eveneens in verband te brengen met de natuur is condoomfabrikant Durex, die de nieuwe editie van het debuut van schrijver Ronald Giphart sponsort. Aan de exemplaren van ‘Ik ook van jou’ die nu in de winkel liggen, zit een condoom vast. Toegevoegd is de tekst: ‘Voor de liefde een zeer toepasselijk attribuut, met dank aan onze sponsor Durex’. Hiermee wordt verwezen naar het boekenweekthema ‘De Liefde’. Uitgever van Giphart is Nijgh & Van Ditmar. (Bron: sponsoronline)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee